Terrain - Engine in B3D
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PSYBetreff: Terrain - Engine in B3D |
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Hoi,
bin gerade auf folgenden Thread gestossen: http://blitzbasic.com/Communit...opic=86095 Da stellt ein Franzose seine Terrain-Engine vor. Sieht auf den ersten Blick ziemlich gross und schnell aus. Saugt euch mal das zweite Video, ist von der Quali ganz gut. Er geht auch auch auf die Technik ein, die er da benutzt. Hier mal ne grobe Übersicht über die Features: Zitat: Actually, it supports :
+ very fast height detection + Texture Splating + shadow projection ( using shadowmap ) + Chunked LOD + realtime morphing + water border detection + ... few other things I don't mention... like auto hiding entities on terrain-chunk, or "auto-LOD" entities with chunks ...etc ... It is very similar to the WoW terrain engine. with large amount of detail, it can runs at 600-800 fps on a amd 64 *2 4800+ ( with a radeon HD 4850 ) with a medium detail definition, it runs around 200-300 fps on a smaller computer ( old sempron 2GHz with GF 5600 ) on the lowest res, It runs at 100-120 fps on a Pentium 3 733MHz ( very old , but stil accurate ![]() Ist auf jeden Fall mal nen Blick wert. L8er, PSY |
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