numeric integration???
Übersicht

![]() |
biggicekeyBetreff: numeric integration??? |
![]() Antworten mit Zitat ![]() |
---|---|---|
"Numeric What? ![]() ![]() ![]() ![]() You may perhaps not be aware that you are doing numeric integration. But nevertheless, most games are doing numeric integration somewhere in their code, whether the authors realised it or not. Imagine some 2d top down space shooter where the player controls a little space ship. To make sure the game speed doesn't depend on the CPU speed, the movement code is called 50 times a second, independent of the frame rate. The following code, for example, could be used in the movement code to update the player's position on the screen. position.x += velocity.x * timestep position.y += velocity.y * timestep This is known as an Euler integrator: a variable is continually updated by adding its first derivative times the timestep" ich hab das hier gefunden, und brauch es für eine "realistische" carphysik in einem meiner "projekte" könnt ihr mir das erklären??? und wie kann ich das in bb3d umsetzen??? ohne dass "memory acces dingsbums" und so weiter auftreten. muss ja irgendwie mit fps zusammenhängen... bis dann gruß icekey |
||
![]() |
BladeRunnerModerator |
![]() Antworten mit Zitat ![]() |
---|---|---|
Das ist nichts anderes als frameunabhängiges Bewegen. Guck mal in den FAQ nach, da müsste ein schönes Tutorial von Ionpainter zu diesem Thema zu Finden sein. | ||
Zu Diensten, Bürger.
Intel T2300, 2.5GB DDR 533, Mobility Radeon X1600 Win XP Home SP3 Intel T8400, 4GB DDR3, Nvidia GF9700M GTS Win 7/64 B3D BMax MaxGUI Stolzer Gewinner des BAC#48, #52 & #92 |
Übersicht


Powered by phpBB © 2001 - 2006, phpBB Group